En muista olenko jo kertonut siitä kuinka siihen aikaan oli pyhävaatteet ihan erikseen ja aina sunnuntaina laitettiin  pyhä mekot päälle. Oli ehkä toista kilometriä  taloon josta haettiin kananmunia  ja vaikka oli pyhäpäivä äiti laittoi minut hakemaan ja muistan että minulla oli päällä kauniin sinin en puku jossa oli valkoinen  pitsikaulus ja hihansuut. Olin olevinani hyvin puettu. Siinä oli välillä sahajauhopakat ja siinä oli joskus tämän talon lehmät laitumella ja myös vihainen sonni..

Olin saanut kananmunat jotka oli paperipussissa käsissäni, vähän peläten menin ettei sonni huomaisi,  vaan olin juuri pääsemässä toiselle puolelle kun se lähti tulemaan kovasti möyryten kohti ja minä juoksemaan aitaa kohti, oli sellainen risuaita mutta yhdestä kohti oli  yksi puu katkennut ja siihen juuri pääsin ja sain pääni aidan rakoseen kun sonni pukkasi takamukseeni ja minä lensin aidan toiselle puolelle munapussin päälle mahalleen, no kyllähän ne munat meni rikki ja minkälaiseksi meni  mekkoni kokonaan keltaisena munista. Talosta oli seurattu tilannetta ja tulivat apuun ja minä itkin mekkoani ja tulihan otsaan naarmu josta tuli verta . Laitettiin uudet munat uuteen pussiin ja isäntä lähti saattamaan sen laitumen yli. Kyllä äiti oli kovin vihainenkin kun mekko likaantui. Sitä en muista saatiinko se puhtaaksi, luulen niin koska oli silloinkin monet konstit puhdistaa tahroja.